اردوغان: رابطه جدیدی با اتحادیه اروپا می خواهم

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مکالمه ای که به وسیله ویدئو کنفرانس با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشت، از تمایل برای باز کردن صفحه ای جدید در روابط آنکارا - اتحادیه اروپا، سخن گفت.

اردوغان: رابطه جدیدی با اتحادیه اروپا می خواهم

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این در حالی است که سران اتحادیه اروپا در ملاقات هفته گذشته خود، برای ارائه لیستی از تحریم های پیشنهادی علیه ترکیه از بابت اختلاف نظر در باب حل و فصل مناقشات مدیترانه شرقی، به تفاهم رسیدند.

اردوغان در تبادل نظر با مرکل از وی به دلیل کوشش برای بهبود رابطه ترکیه-اتحادیه اروپا تقدیر کرد و گفت: یک فرصت جدید پیش روی ما قرار گرفته است حال آنکه بعضی کشورها به دنبال بحران آفرینی هستند.

اشاره اردوغان به مناقشاتی است که با یونان و به دنبال آن فرانسه از بابت بهره برداری از منابع گاز طبیعی موجود در دریای مدیترانه شرقی دارد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا هم با جانبداری از یونان، ترکیه را از بابت مناقشه مدیترانه شرقی مقصر می داند. در مقابل، آنکارا می گوید اتحادیه اروپا دچار نابینایی راهبردی شده و باید معقولانه رفتار کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1297

به "اردوغان: رابطه جدیدی با اتحادیه اروپا می خواهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: رابطه جدیدی با اتحادیه اروپا می خواهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید