آمریکا معافیت چین و هند از تحریم های نفتی ایران را تمدید می نماید

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران: دولت باراک اوباما به زودی معافیت چین، هند و هفت کشور دیگر از تحریم های نفتی ایران را به مدت شش ماه دیگر تمدید می نماید.

آمریکا معافیت چین و هند از تحریم های نفتی ایران را تمدید می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش گردد، اعلام نمود که چین و هند به همراه هفت کشور مالزی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان مشمول معافیت از تحریم نفتی ایران شده اند و کاخ سفید روز چهارشنبه به طور رسمی این مسئله را به اطلاع عموم خواهد رساند.

کاخ سفید از همان شروع وضع تحریم های خود بر علیه ایران تاکنون کشورهای مختلفی را از پیوستن به این تحریم ها معاف نموده و اقدام به تمدید معافیت آنها نموده است. بنا بر ادعای مقامات واشنگتن، این کشورها در واقع کشورهایی هستند که واردات نفت خود از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند و در اجرای مؤثر تحریم ها بر علیه ایران، به آمریکا یاری نموده اند.

جالب اینجاست که آمریکا در حالی چین را مشمول معافیت از تحریم های نفتی ایران نموده است که این کشور بالاتر از کشورهایی چون ژاپن، هند و کره جنوبی، بیشترین حجم وارادات نفت از ایران را دارد. مقامات آمریکایی مدعی هستند که چینی ها اخیراً مبادلات تجاری خود با ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند و در ماههای اخیر نیز نفت کمتری از ایران وارد نموده اند. البته حتی اگر چین به کلی با تحریم های آمریکا بر علیه ایران همکاری ننموده باشد، باز هم تصور اینکه دولت اوباما بتواند چین را به این دلیل مورد مجازات قرار دهد، چندان آسان نیست. اقدامات تنبیهی آمریکا بر علیه چین می تواند به اقتصاد هر دو کشور - که از قضا دو اقتصاد برتر دنیا به شمار می روند- خدشه جدی وارد کند و اصطکاک بین دو کشور را به اوج برساند.

دولت باراک اوباما اخیراً تحریم های تازه ای را نیز در حوزه های پتروشیمی، خودروسازی و بانکداری بر علیه ایران وضع نموده است تا به زعم خود ایران را مجبور به کنار گذاشتن برنامه هسته ای خود کند؛ برنامه ای که آمریکا و متحدان غربی اش آن را تلاشی برای دستیابی به بمب هسته ای عنوان می نمایند اما ایران همیشه تأکید دارد که هدفش از تداوم این برنامه، فراوری انرژی و دستیابی به پیشرفت های بیشتر در زمینه پزشکی هسته ای است.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 426

به "آمریکا معافیت چین و هند از تحریم های نفتی ایران را تمدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا معافیت چین و هند از تحریم های نفتی ایران را تمدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید