آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، پیروزی چین؛ بحران در برزیل ، مرگ بیش از 7 هزار نفر در ایران

به گزارش مجله کارنیکان، تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در سراسر دنیا به بیش از 5 میلیون و 279 هزار نفر رسید و شمار مرگ های ناشی از این بیماری همه گیر بیش از 338 هزار نفر ثبت شد.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، پیروزی چین؛ بحران در برزیل ، مرگ بیش از 7 هزار نفر در ایران

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 در کشور به 131 هزار و 652 نفر اطلاع داد. کیانوش دنیاپور در این باره اظهار کرد: از اول تا 2 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 2311 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 131 هزار و 652 نفر رسید.

وی گفت: از بین مبتلایان جدید، 413 مورد بستری و 1889 مورد با علایم خفیف و سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و در طول 24 ساعت گذشته، 51 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این که مجموع جان باختگان این بیماری به 7300 نفر رسید گفت: تا به امروز 102 هزار و 276 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. 2659 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، در طول 24 ساعت گذشته در 14 استان موارد فوتی صفر و در 6 استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

این مسئول اضافه کرد: تا به امروز 763 هزار و 913 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است و بیش از 82 درصد موارد رهگیری به صورت سرپایی صورت گرفته است.

ویروس کرونا پس از نخستین ظهور در شهر ووهانِ چین، از اواخر سال گذشته میلادی تا به امروز همچنان کشورهای مختلف دنیا را در می نوردد و کشته می گیرد.

در مجموع بر اساس آمار رسمی ارائه شده، ویروس کرونا تا به امروز بیش از 5 میلیون نفر را در 196 کشور و نقطه از دنیا آلوده نموده و جان دست کم 330 هزار نفر را گرفته است.

  • ثبت بیش از 9 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان

به گزارش یورونیوز، وزارت صحت عامه افغانستان روز آدینه با انتشار گزارشی در مورد شرایط شیوع ویروس کرونا در این کشور از شناسایی 542 مورد تازه ابتلا به بیماری کووید 19 طی بیست و چهار ساعت گذشته اطلاع داد و بیان کرد که با احتساب آمار جدید شمار کل مبتلایان از مرز 9 هزار نفر عبور نموده است.

بر اساس این گزارش 12 بیمار جدید کووید 19 طی دوره زمانی یاد شده در افغانستان جان باخته اند و به این ترتیب شمار کل قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 205 نفر افزایش یافته است.

  • پیروزی بر کرونا در چین و شرایط بحرانی در برزیل

به گزارش یورونیوز، پکن روز آدینه به صورت رسمی بیان کرد که پیروز شده در مهار و ریشه کنی بیماری ناشی از انتشار ویروس کرونا به پیروزیتی عظیم دست یابد.

لی که چیانگ، نخست وزیر جمهوری خلق چین که در نشست عمومی مجلس کشورش سخن می گفت، با اعلام این مطلب توضیح داد: ما پیروزی راهبردی عظیمی در راه مهار بیماری کووید 19 به دست آورده ایم.

چین که خاستگاه اصلی بحران کنونی سلامت در دنیا تلقی می گردد در حالی پیروزی بر کرونا را جشن می گیرد که این ویروس هم اکنون کشورهای آمریکای جنوبی به ویژه برزیل را برای ماجراجویی جدید انتخاب نموده است.

در برزیل طی بیست و چهار ساعت گذشته با 1188 مورد مرگ تازه ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 رکورد جدیدی از این حیث به ثبت رسید تا شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور از مرز 20 هزار نفر عبور کند.

منبع: ایرنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 848

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، پیروزی چین؛ بحران در برزیل ، مرگ بیش از 7 هزار نفر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، پیروزی چین؛ بحران در برزیل ، مرگ بیش از 7 هزار نفر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید